NetFreak

Minden, ami net, blog, cloud, web2.0, egyebek. Újítások, új belépők, régi tündöklések, tesztek, lehúzások, és bármi, ami a világhálóról származik...

Címkék

bemutatkozás (1) bevezető (1) böngésző (3) codegen (1) design (2) dlna (2) építés (1) firefox (1) fun (2) google (1) intel atom (1) iphone (5) játék (1) linux (1) nas (9) net (2) netfreak (2) opera (1) raid (1) samba (2) sony (1) startup (2) szoftver (6) szünet (1) telepítés (3) terminál (2) ubuntu (5) ushare (1) vélemény (5) vicc (1) zotac (1) Címkefelhő

Browser-böngésző

iOS4

2010.06.22. 14:30 | Racsi | Szólj hozzá!

Jó egy hónap kihagyás után kénytelen vagyok folytatni kalandozásomat az informatika óceánján (nem, mintha nem élvezném, csak nincs annyi időm, amennyit szeretnék magamnak), hiszen eljött a várva-várt nap, és megjelent az iOS4, vagyis az Apple iPhone, iPad és iPod Touch új operációs rendszere.

Jó sok mindent belepakoltak Jobs bácsiék, igaz, ezeknek az újításoknak jó részét én nem érzékelem, mivel régi, 3G típusú készülékem van. Így nem kaptam multitaskingot, nem kaptam háttérképet a homescreenemre, viszont van pár olyan, aminek iszonyatosan örülök, ezeket kiemelném:

  1. Mappák: óriási, végre nem kell 4 oldalt lapoznom, hogy megtaláljam, amit keresek
  2. Web, wikipedia és messages keresés a SpotLightba: wikit iszonyú sokat használok, mert alapvetően kíváncsi ember vagyok, és a webkereséshez se kell elindítani külön a Safarit és próbálni rányomni a picike keresőboxra
  3. Fotóknál Places: vagyis megmutatja gmapson, melyik képet hol csináltam. Persze miután a beépített gps csak szabad ég alatt pontos, így néha elcsúsznak a képek (pl autószerelős képeket Budaörs helyett berakta Kamaraerdőre, végülis nem nagy tévedés...)
  4. Kamera digitális zoom: na ezt pl nem tudom, hányszor fogom használni, szerintem nem sokat, hiszen a 3G-ben lévő kamera nem egy top, alapból is pixeles képeket ad, hát még zoomolva. De majd az iPhone4-ben lévő 5mpixel!
  5. Valamint milliónyi apróság, mint az átrajzolt ikonok, az átrajzolt "kiemeltikontálca" háttere, stb, amik mind kedves kis apróságok

Egyébiránt úgy érzem, gyorsult egy kicsit a gép, de évek telnek el, mire ez a kis gyorsulás visszahozza az updateléssel eltöltött órákat. És sajnos a stressz miatt kihullott hajszálakat és elpusztult agysejteket semmi se hozhatja vissza.

Kezdődött azzal, hogy már megjelenése óta mind az otthoni pc-n, mind a céges laptopon ott figyelt a 9.2-es iTunes, mintegy felkészülve a frissítésre. A tegnapi napot körömrágva ültem végig, hogy végre végre megjelenik, és ejj de jó lesz nekem. Este, mikor hazaértem munkából, rögtön rá is csúsztam az asztali gépre, hátha megvan már az update. Nem volt. Valamikor 19 óra körül lőtték föl, ekkor rögtön rá is nyomtam a Download & Install-ra. Kb 2 perc alatt le is kapta a 226MB-s frissítést, majd jött a backup, és a backup. 3 órán át. 5%-ig jutott. Kikapcsoltam, elmentem aludni. Ma úgy gondoltam, az otthoni Win7 helyett próbálkozom egyet a céges XP-n. Előtte letöröltem iTunes-al az összes zenémet és a felesleges alkalmazásokat, könnyebb legyen backupolni. Ekkor le is futott a backup, kb 10perc alatt végigment a teljes frissítés. Visszakapcsolt a telefon, kirakta a "DugjráiTunesra" képernyőt, majd az iTunes csippantott egyet, errort dobott, és itt kezdődött az idegbaj. Sikerült 8 féle workaroundot kipróbálni, egyik sem hatotta meg az iTunes-t, rendületlenül dobálta ugyanazt az errort (mely a felirat szerint ismeretlen hiba, vagyis nem volt túl sok támpont). Az ultimate workaround az lett, hogy átneveztem az Apple összes terméke beállításainak könyvtárát, majd legyalultam az iTunes-t, az Apple Mobile Device helpert (vagy mit), és mindent, aminek a nevében Apple vagy iValami szerepelt (kivéve a quicktime-ot, de gondoltam, csak nem az a baj). iTunes reinstall, telefon rádug, felismerte egy vadi új telefonnak, megadtam neki egy nevet, be is kapcsolt egyből. Csak épp bármiféle adat nélkül, volt egy teljesen üres telefonom. A több száz contact, e-mailcím, kép, app (bár ez kisebb probléma), note, minden eltűnt. Ekkor neveztem át az újonnan keletkezett config könyvtárakat, és neveztem vissza az eredeti nevére a régieket. iTunes start, telefon rádug, "Restoring from Backup", 2 perc, és volt egy működő iOS4-em és egy bittel sem kevesebb adatom. Nesze neked Apple. :)

A végére pedig egykét kép az új homescreenről és a mappákról:

Címkék: szoftver design iphone telepítés

A bejegyzés trackback címe:

https://netfreak.blog.hu/api/trackback/id/tr132101010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása